poniedziałek, 7 listopada 2016

Kasia Dyna - Gospodyna


Czasem bardzo się nie chce, ale trzeba. Niekiedy się zachce, ale nie wiadomo jak. Zarówno tym, co mają dwie lewe ręce, jak i tym z głową na karku, przyjdzie z pomocą zaradnik domowy, który prosto, wdzięcznie i pociesznie podpowie, jak utrzymać w ryzach swoje cztery ściany. Chociaż moda na perfekcyjność przeminęła, to paniom i panom domu przyda się garść porad babci, mam, ciotek, wujków i innych krewnych oraz znajomych. Na dokładkę dostaniemy ciekawostki z lamusa i kuriozalne przepisy sprzed lat, na przykład dowiemy się o zbawiennym wpływie kiszonej kapusty na czystość dywanu. Nie zabraknie też receptur oryginalnych domowych wyrobów wszelkiej maści i użyteczności, a wszystko to ujęte w wyśmienitą formę graficzną, okraszone dowcipnymi kolażami i ilustracjami.

Bez nadęcia i ze swadą „Gospodyna” namawia, aby czasem pobawić się w dom.



Muszę przyznać, że nie jestem szaloną fanką poradników. Moje nastawienie co do nich jest raczej sceptyczne. Wszelkie złote rady nowoczesnych, wystylizowanych i perfekcyjnych pań domu uważam za zbyt wydumane i nie zawsze skuteczne. Wiem sprawdziłam kilka rozwiązań Małgorzaty Rozenek... i raczej tego nie powtórzę, bo straty były większe niż korzyści. 
Byłam bardzo ciekawa propozycji, myślę, że jednak trochę nietypowego, poradnika wydanego przez Naszą Księgarnię.



To, co przede wszystkim nasuwa się jako pierwsze to retro forma, nietypowy format i brak świecących kartek, wystylizowanych zdjęć itp. książka przypomina raczej znane mi z dzieciństwa retro elementarze niż modne poradniki. O ile może nie do końca jest to moja stylistyka, to muszę przyznać, że taka forma odpowiada mi dużo bardziej niż lansujące bardziej autorki niż zawartość książki dostępne na rynku.
Ci najważniejsze książka zawiera mnóstwo porad z różnych dziedzin życia:

-niezbędne utensylia
-katastrofa
-ale plama
-do garów
-grosz do grosza
-domowe czyścidła
-powabne lico
-na zdrowie 

Brzmi życiowo, prawa? I takie jest w 100%! Autorka radzi jak w przystępny sposób i co najważniejsze z dostępnych powszechnie składników poradzić sobie z wieloma domowymi problemami. 
Wszystkie rady i zalecenia są przeplatane "kuriozami z dawnych lat", które nieodzownie wywołują uśmiech na twarzy czytających.




Z dużą przyjemnością przeczytałam ten poradnik, który urzekł mnie przede wszystkim dostępnością, dobrymi pomysłami i życiowością rad w nich zawartych. Polecam tym początkującym i zaawansowanym, tym eko i fanom retro :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz