poniedziałek, 15 lutego 2016

Isabelle Filliozat -Próbowałam już wszystkiego! Jak radzić sobie z niesfornym dzieckiem bez bicia i krzyku

Powinnam nazwać luty miesiącem poradników, bo dopiero połowa a wszystkie moje lektury w tym miesiącu oscylują wokół rad, poszukiwania rozwiązań i radzenia sobie w problemami. Tym razem jako mama buntującego się (czasem) dwulatka postanowiłam poszukać książki, która pomoże mi chociaż trochę z tematem się uporać.



Ataki furii w hipermarkecie, ignorowanie zakazów, bójki między rodzeństwem, bałagan w pokoju i nocne wrzaski – zachowania, które zwykle uznajemy za przejaw buntu lub arogancji, tak naprawdę często wynikają z danego etapu rozwoju mózgu dziecka. To nie znaczy jednak, że nie można im przeciwdziałać czy ich uniknąć! Isabelle Filliozat, autorka znakomitego poradnika W sercu emocji dziecka, oraz Anouk Dubois przedstawiają w formie zabawnej, opatrzonej rysunkami książki przykłady postaw pozytywnego rodzicielstwa. Dzięki radom tych doświadczonych mam przekonasz się, że jeśli tylko poświęcisz dziecku odrobinę uwagi w krytycznych momentach, wasze codzienne życie stanie się o wiele łatwiejsze i radośniejsze.
Jeśli próbowałaś już wszystkiego i dalej nie wiesz, jak opanować swoje niegrzeczne, wrzeszczące wniebogłosy dziecko, sięgnij po ten wyjątkowy, przejrzysty poradnik – rozwiązania problemów wychowawczych są o wiele prostsze, niż myślisz!

Powiem szczerze, ze nie oczekiwałam cudu, rewelacyjnych rozwiązań, które na tacy podane okażą się idealne do zastosowanie. Tymczasem autorce udało się mnie bardzo pozytywnie zaskoczyć. Nie dość, że książka jest napisana w bardzo przystępnej formie, zawiera mnóstwo obrazków, w których to każdy rodzic bez trudu dostrzeże siebie i swojego potomka ;) to jeszcze wszystko jest super wytłumaczone właśnie poprzez te obrazki. Owszem, może to się momentami wydawać infantylne, ale jak dla mnie takie przekaz-zwłaszcza ukazany z punku widzenia dziecka przemawia dosadniej i składnia do głębszego zastanowienia się nad tym, jak moje dziecko postrzega świat, z czym przyszło mu się zmierzyć. A co najważniejsze oprócz cennych rad książka zawiera również wytłumaczenie danego zachowania, powody takich a nie innych zachowań są wytłumaczone, możliwe reakcje-zarówno pozytywne jak i negatywne ukazane z punktu widzenia dziecka. Autorka niewątpliwie wie o czym pisze, bo jednokrotnie w mojej głowie pojawiała się myśl-o to tak jak u nas...czyli samo życie i dobre rady jak je okiełznać ;) Do tego wszystkie te rady łatwo wprowadzić w życie i ich zastosowanie wymaga tylko uwagi, a nie niesamowitego poświęcenia. Zaskakujące jak czasem łatwo jest za pomocą drobnej wskazówki  można zdziałać tak dużo.
Jedyne, co nie do końca mi się podobało, to pewna dysproporcja w podziale na lata-zdecydowanie najwięcej miejsca i uwagi autorka poświęca dziecku półtorarocznemu, trzylatkowi już zdecydowanie mniej, a szkoda, bo ten etap ciągle przed nami ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz