środa, 24 czerwca 2020

Jolanta Naklicka-Kleser - Zupa dobra na wszystko

Zupy to moja bolączka, moje dzieci uwielbiają, więc gotuje je dość często, ja niestety nie lubię, więc wszelkie zupowe eksperymenty mnie nie kuszą, bo nie mam do nich przekonania. Dlatego chętnie szukam gotowych rozwiązań i propozycji, które mogą być dla mnie pomocne w tych zmaganiach. Jedną z takich propozycji jest nowa książka autorstwa Jolanty Naklickiej - Kleser przedstawiająca całe mnóstwo propozycji, jak sam tytuł mówi - dobrych na wszystko. Autorka jest uczestniczką II edycji programu MasterChef i po wielu latch pracy w korporacji odnalazła się w kulinarnych arkanach.

Książka jest podzielona na rozdziały w sposób trochę mniej standardowy niż zazwyczaj w takich propozycjach, autorka bowiem podzieliła swoje przepisy, według celów, jakie mają spełniać. Pierwszy rozdział dotyczy zup bazowych - bulionów - oraz całej masy wskazówek i porad, które mogą pomóc w przygotowywaniu zup idealnych lub po prostu wyjątkowo smacznych. Sporo miejsca autorka poświęca również dodatkom, które wzbogacić mogą przygotowywane przez nas zupy - mój typ to zdecydowania pieczona ricotta, której muszę spróbować. Kolejne rozdziały są trochę powiązane z porami roku - zupy na upalne lato, pluchę za oknem, czy mroźne wieczory. Mamy tutaj też rozdział poświęcony wytwornym przyjęciom, czy też zupełnie odwrotnie zupy na pustki w lodówce!
Dwa rozdziały spodobały mi się szczególnie - zupy na totalny brak czasu i zupy na poprawę humoru. 
Jest to niezwykle ciekawa propozycja, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie, czy to zwolennicy tradycjonalizmu - tutaj przez autorkę często przełamanego niespodziewanym składnikiem, czy to zwolennicy kulinarnych eksperymentów lub podróżnicy, chętnie odkrywający egzotyczne smaki. 

Poznaj zupy dobre na każdą okazję.

Polacy są prawdziwymi wielbicielami zup. Jemy ich najwięcej na świecie – każdy Polak średnio spożywa ponad 100 litrów zup rocznie! Dla wielu osób zupa jest podstawą obiadu. Niejedna babcia i mama twierdzą, że rosół ma wręcz magiczne właściwości lecznicze, a chłodnik to najlepszy obiad na upalne dni. 


W książce "Zupa dobra na wszystko" Jolanta Naklicka-Kleser, znana z kuchni programu "Pytania na śniadanie", podaje 100 autorskich przepisów. Znajdziesz tu zupy rozgrzewające i regenerujące, doskonałe na upały, ale też na chłodne jesienne popołudnia. Nie zabraknie przepisów na zupy, które poprawią... nastrój, a także wykwintnych zup idealnych na przyjęcia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz