sobota, 26 sierpnia 2017

Anna Klejzerowicz - Dom Naszej Pani i Zaginione miasto

Anna Klejzerowicz to taka autorka której książki albo mnie zachwycają, albo niezmiernie nudzą. Nie ma nic po środku. Tym razem trafiły do mnie dwa ostanie tomy serii z Emilem Żądło - dawnym policjantem, zajmującym się aktualnie dziennikarstwem śledczym, rozwiązującym wraz ze swoją partnerką zagadki i tajemnice w klimatycznym Gdańsku. 

Muszę przyznać, że moje wrażenia po przeczytaniu tych dwóch tomów są bardzo podobne, jak wrażania jakie miałam po lekturze pierwszej części (recenzja dostępna tutaj). Do tego niestety z racji tego, że czytałam oba te tomy jeden po drugim miałam wrażenie schematyczności w pisaniu obu z nich. Mimo, że zagadka była zupełnie inna, to przebieg akcji, sposób rozwiązania oraz poszukiwania motywów oraz odkrywanie tajemnic wyglądało dokładnie tak samo. O ile jeszcze w pierwszej części sama zagadka była interesująca tutaj nawet to nie przykuło mojej uwagi, powodując, ze tak naprawdę po skończonej lekturze ciężko mi jednoznacznie odpowiedzieć o co tak naprawdę chodziło. 

Zastanawia mnie również, jak te tajemnice mają się do rzeczywistości i jak duże jest prawdopodobieństwo, że tak mogło się wydarzyć. Zazwyczaj nie prowadzę takich rozważań, tutaj jednak z uwagi na wyjątkowo rozbudowaną część, którą określiłabym mianem historyczno-zagadkowej (czyli dochodzenie do odkrycia tajemnicy poprzez poszukiwania historycznych podstaw i motywów)  nasuwało mi się przypuszczenie wyjątkowo małego prawdopodobieństwa wystąpienia. Jeżeli historia jest dobra, akcja wartka i ciekawa to mi to nie przeszkadza. Tutaj niestety nic powieści nie uratowało.


Tym razem Emil Żądło na tropie archeologicznego spisku, którego początek miał miejsce w początkach XX wieku, a zagadka dotyczyć będzie jednej z największych tajemnic starożytności. Oczywiście miejscem akcji będzie Gdańsk (ponownie odniesienia do Gdańska jako miasta portowego, do historii żeglugi), a tłem konsekwentnie sztuka.














Emil Żądło powraca! A wraz z nim tajemnica pewnego zaginionego w dżungli amazońskiej prastarego miasta oraz ludzi od lat nadaremnie go poszukujących. Cóż może mieć ono wspólnego z Gdańskiem czasów II wojny światowej oraz z Gdańskiem współczesnym? Dlaczego znów giną ludzie, którzy dali się porwać zagadce? Przekonajcie się wraz z dziennikarzem śledczym Emilem Żądło oraz jego przyjaciółką, muzealniczką Martą Zabłocką. Będą Wam towarzyszyć żądza i obsesja, niebezpieczeństwo i śmierć. Ale także pasja i wielkie emocje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz