poniedziałek, 9 września 2013

Arna Skula - Słodkich snów

"W tej książce rodzice znajdą wiele informacji na temat snu dziecka w wieku niemowlęcym, a przede wszystkim poznają różne sposoby na to, jak można mu pomóc spać i być szczęśliwym. Sen nie jest jednak wyizolowanym zjawiskiem, a raczej wiąże się z wieloma czynnikami w życiu dziecka, i dlatego autorka odwołuje się do tematów związanych z rozwojem dziecka, jego odżywiania, osobowości, indywidualnego rytmu rozwoju, okoliczności zewnętrznych i ogólnego dobrostanu dziecka.
W książce znajdują się specjalnie opracowane wykresy przedstawiające fazy snu i czuwania u dzieci w różnym wieku, z których rodzice mogą korzystać, by sprawdzić, jak dziecko śpi i czuwa, i czy śpi dostatecznie długo oraz tyle, ile potrzebuje, dopilnują, by okresy snu i czuwania przypadały na odpowiednie dla całej rodziny pory dnia i nocy."




W związku z naszą przygodą, rozpoczynającą całkiem nowy życiowy etap, której początek planowany jest na listopad ;-) z dużym zainteresowaniem sięgnęłam po książkę o tak newralgicznym aspekcie życia maluchów. Już sama okładka jest w stanie zaczarować nie jedną aktualną, czy tak jak ja przyszłą mamę. W środu oczywiście znajdziemy dużo więcej zdjęć zmiękczających serce.
Jeżeli chodzi o zawartość - dla mnie - antyfana poradników wszelkich - bardzo przystępna forma, dużo wykresów, teksty dobrze ułożone, do tego wyszczególnione najważniejsze informacje, dużo wykresów, listów od zatroskanych mam  i profesjonalnych odpowiedzi na nie.
Ogrom ważnych informacji, praktycznych wskazówek i porad pomagają oswoić się z wyzwaniem, które czeka na nas już za kilka tygodni.
W związku z brakiem doświadczenia w tej materii, nie jestem w stanie skonfrontować tych wskazówek z rzeczywistością, jednak wydaje się, że porady są praktyczne i rozsądne. Cieszę się, że dane mi było przeczytać tą książkę, tym samym moje przerażenie jest ciut mniejsze.

Moja ocena 8,5/10

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz