wtorek, 5 maja 2015

Daniel Silva - Uciekinier

Gabrielowi Allonowi wydawało się, że obalił jednego z najgroźniejszych ludzi wszech czasów. Popełnił jednak niewybaczalny błąd. Darował mu życie… Pół roku po dramatycznych wydarzeniach opisanych w „Regułach Moskwy” Gabriel powrócił na wzgórza Umbrii, by dokończyć swój przerwany miesiąc miodowy z żoną Chiarą oraz odrestaurować wreszcie, na zlecenie Watykanu, XVII-wieczny obraz.

Ale idylla po raz kolejny zostaje przerwana, tym razem przez wstrząsające wieści z Londynu. Grigorij Bułganow, uciekinier z Rosji, były pracownik rosyjskich służb specjalnych, który w Moskwie ocalił Gabrielowi życie, zniknął bez śladu. Brytyjski wywiad jest przekonany, że Bułganow był przez cały czas podwójnym agentem. Allon wie jednak, że było i jest inaczej. Pamięta także doskonale złożoną Bułganowowi obietnicę…
Teraz będzie musiał stanąć znów do walki na śmierć i życie z bezwzględnym rosyjskim oligarchą i handlarzem bronią, Iwanem Charkowem.



Jestem niepoprawną fanką książek tego autora, może nawet bezkrytyczną, bo każda jego książka bardzo mi się podoba ;) tak, ze ciężko mi przyczepić się do czegoś konkretnego. 
Ta powieść również bardzo mi się podobała. I nawet nie przeszkadzało mi to, że czytam książki Silvy w całkiem przypadkowej kolejności-tak jak uda mi się je upolować w bibliotekach. 

Ciekawie skonstruowana akcja, pełna zwrotów, często niespodziewanych i zaskakujących. Doskonale skonstruowana fabuła, z dużą dbałością o wiele szczegółów i detali, tak jednocześnie, ze nie jest to w żaden sposób męczące.

Walka wywiadowcza, z dobrze przygotowanymi akcjami pozwala czytającemu poznać świat szpiegów od podszewki. Fajna sprawa, bo to świat znany nam większości z filmów, teraz mamy możliwość prześledzenia takich działań w wersji papierowej. Może sam pomysł-punkt wyjścia-porwanie jako motyw skłaniający do działania wydaje się być ciut oklepany i powszechnie używany, to jednak w wykonaniu Silvy staje się mastersztykiem, bo od lektury trudno się oderwać.

Polecam wszystkim fanom misternych intryg i fascynatom gry wywiadowczej w dobrym wydaniu
Moja ocena 8.5/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz